Καλώς ήλθατε στην πλατφόρμα του Αμάλθεια

Το Αμάλθεια αποτελεί έκτακτο μέτρο ενίσχυσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής για τους νησιώτες κτηνοτρόφους με σκοπό την κάλυψη μέρους της αύξησης του κόστους της προμήθειας ζωοτροφών.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις του Προγράμματος αναλύονται στην KYA 2831 B 2023 και στον Νόμο 4926/2022.

Σύμφωνα με την 4111.07-01/2273/17-07/2023 Απόφαση Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι αιτήσεις παρατείνονται μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2023.

Δείτε την Ενημέρωση σχετικά με την Επεξεργασία Προσωπικών Δεδομένων.

Συχνές Ερωτήσεις

Ποιοι δικαιούνται το Αμάλθεια;

Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι οι κατ’ επάγγελμα κτηνοτρόφοι που διαθέτουν αιγοπρόβατα και έχουν έδρα, α)στις αμιγώς νησιωτικές περιφέρειες της χώρας, δηλαδή Κρήτη, Ιόνιο, συμπεριλαμβανομένης της Λευκάδας, Βόρειο Αιγαίο, Νότιο Αιγαίο, β) στις περιφέρειες με νησιωτικά συμπλέγματα ή μεμονωμένα νησιά, με εξαίρεση καθώς την Εύβοια και την Ελαφόνησο Λακωνίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμoύ Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), όπως αυτά ίσχυαν την 31.12.2021.

 

Πότε υποβάλλονται οι αιτήσεις για το Αμάλθεια;

Οι αιτήσεις υποβάλλονται από την 17.05.2023 έως και την 30.09.2023

 

Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις;

Το Αμάλθεια υλοποιείται με πλήρως ψηφιοποιημένη διαδικασία και οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας vouchers.gov.gr. Για την υποβολή της αίτησης κάθε πολίτης χρειάζεται να είναι πιστοποιημένος χρήστης του Taxisnet.

 

Είμαι κατ' επάγγελμα κτηνοτρόφος αλλά το σύστημα εμφανίζει ότι δεν είμαι δικαιούχος της δράσης Αμάλθεια, τι μπορώ να κάνω;


Δικαιούχοι της δράσης Αμάλθεια σύμφωνα με την ΚΥΑ 2381/Β/27.04.2023 είναι οι κατα κύριο επάγγελμα κτηνοτρόφοι με ζωικό κεφάλαιο τα αιγοπρόβατα που έχουν έδρα τις νησιωτικές περιοχές και την Κρήτη, συμφωνα με τα ισχύοντα αρχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ την 31/12/2021.
Εφόσον ο δικαιούχος θεωρεί ότι πληροί τις σχετικές προϋποθέσεις και παρόλα αυτά εμφανίζεται ως μη δικαιούχος, θα πρέπει να απευθυνθεί στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

 

Πώς πραγματοποιείται η υποβολή αίτησης σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου;

Σε περίπτωση που ο δικαιούχος έχει αποβιώσει και με την προϋπόθεση ότι επιβεβαιώνεται η επιλεξιμότητά του από τις λίστες του ΟΠΕΚΕΠΕ -όπως αυτές ίσχυαν την 31.12.2021-, η οικονομική ενίσχυση θα καταβληθεί στους νομίμους κληρονόμους τους με την προσκόμιση των εξής δικαιολογητικών:

1. ληξιαρχική πράξη θανάτου

2. πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών

3α. πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης διαθήκης (αν δεν υπάρχει διαθήκη)

3β. πρακτικό δημοσίευσης διαθήκης και κήρυξής της ως κυρίας (σε περίπτωση που υπάρχει διαθήκη)

4. πιστοποιητικό περί μη αποποίησης κληρονομίας

5. IBAN λογαριασμού

Τα παραπάνω στοιχεία θα πρέπει να αποσταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση amaltheia@ypai.gr , μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.

Σημειώνεται ότι για τις περιπτώσεις αυτές, δεν πρέπει να υποβληθεί ηλεκτρονική αίτηση με τα στοιχεία του θανόντα δικαιούχου, ακόμα κι αν τα σχετικά διαπιστευτήρια που διατηρούσε στο taxisnet είναι ακόμα ενεργά.

 

Σε ποιο ύψος ανέρχεται η οικονομική ενίσχυση μέσω Αμάλθεια;

Η οικονομική ενίσχυση μέσω του Αμάλθεια προσδιορίζεται με βάση την έδρα και τον αριθμό των αιγοπροβάτων που διαθέτει ο κτηνοτρόφος σύμφωνα με τους παρακάτω πίνακες:

 

ΚΡΗΤΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΖΩΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

ΠΟΣΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΑΝΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ ΣΕ ΕΥΡΩ

1-100

250

101-200

500

201-300

650

301-500

800

>501

900

ΛΟΙΠΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΖΩΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

ΠΟΣΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΑΝΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ ΣΕ ΕΥΡΩ

1-100

300

101-200

550

201-300

700

301-500

850

>501

950

                                                                       

Έχω τη δυνατότητα να ακυρώσω/μεταβάλω την αίτησή μου;

Υπάρχει δυνατότητα διαγραφής και επανυποβολής της αίτησης για όσο χρονικό διάστημα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων. Η αίτηση δεν δύναται να τροποποιηθεί καθότι τα στοιχεία αντλούνται αυτόματα από την ΑΑΔΕ και τον ΟΠΕΚΕΠΕ και εμφανίζονται προσυμπληρωμένα και χωρίς δικαίωμα επεξεργασίας από τον αιτούντα.

 

Πώς ενημερώνομαι για την πορεία της αίτησής μου;

Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της, η αίτηση εμφαίνεται στην πλατφόρμα ως «Υποβληθείσα». Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών αποστέλλεται μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που τον ενημερώνει είτε για την έγκριση της αίτησής του και το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης, είτε για την απόρριψή της.

 

Διαφωνώ με τα προσυμπληρωμένα στοιχεία της αίτησής μου (αριθμό ζωικού κεφαλαίου, έδρα, ή λογαριασμό συνεργασίας με τον ΟΠΕΚΕΠΕ (IBAN)), τι μπορώ να κάνω;

Για οποιαδήποτε διαφωνία με τα παραπάνω στοιχεία ο δικαιούχος απευθύνεται στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

 

Πώς πραγματοποιείται η καταβολή της ενίσχυσης;

Η καταβολή της ενίσχυσης πραγματοποιείται στο λογαριασμό συνεργασίας του δικαιούχου με τον ΟΠΕΚΕΠΕ (IBAN), όπως αυτός έχει δηλωθεί από τον δικαιούχο στην εν λόγω υπηρεσία.

 

Πού μπορώ να απευθυνθώ για ερωτήματα ή διευκρινίσεις;

Για οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημά σας μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας ή να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών της Δράσης στο 215 215 7829.
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00 - 17:00.